Nie tylko jeśli chcesz zmienić branżę. Podstawy marketingu internetowego są również ważne dla osób, które chcą na przykład zbudować świadomość swojej firmy. Poniżej znajdziecie najważniejsze informacje dotyczące tej branży.

Czym jest marketing internetowy?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta, chociaż pojęcie to jest rozbudowane. Marketing internetowy to działania (również sprzedażowe) odbywające się za pośrednictwem wielu kanałów w sieci, których celem jest podniesienie na przykład liczby osób odwiedzających sklep. Oczywiście zadania mogą być również inne. Marketing internetowy może prowadzić do wspomnianego wyżej budowania świadomości marki.

Ilość narzędzi i rozwiązań jakie są wykorzystane w takim procesie może na początku przytłoczyć. Warto też mieć świadomość, że marketing internetowy rozwija się praktycznie z miesiąca na miesiąc. Rozwiązania, które sprawdzały się 30 dni temu, teraz mogły zostać zastąpione przez dużo bardziej wydajne.

Obszary działań w marketingu internetowym

Skupimy się więc bardziej na ogólnych aspektach. Jednym z pierwszych działań jakie zwykle się wykonuje, to przygotowanie strategii SEO. Rozpoczyna się ją od audytu strony (sklepu, portalu itd.). Jak wygląda ona pod kątem funkcjonalności? Jakie są jej zalety i wady? W jakiś sposób „reagują na nią” boty indeksujące. Dopiero po uzyskaniu odpowiedzi na tak postawione pytania można przejść do kolejnych etapów marketingu internetowego.

W ostatnich latach ogromną furorę robi content marketing. To nic innego jak tworzenie treści przeznaczonych na strony internetowe, ale również i social media. To mogą być teksty, ale również grafiki i video. Kluczem dobrze zrobionego content marketingu jest po pierwsze stworzenie treści, która przyciągnie użytkownika. Powinna być ona dostosowana do pewnych jego cech.

Jeśli na przykład działania marketingowe są prowadzone dla firmy zajmującej się sprzedażą kosmetyków dla cery trądzikowej. To pierwsze treść musi być pisana językiem zrozumiałym dla nastolatków i osób w okolicach 30 roku życia. To one są one największą grupą zmagającą się z trądzikiem. Po drugie takie treści powinny być dla nich ważne. To mogą być porady dotyczące pielęgnacji przy tej dolegliwości. Tak w tym momencie wygląda content marketing.

Kolejny obszar działania w ramach marketingu internetowego to kampanie reklamowe. Te zwykle wykonuje się obecnie przy pomocy Google Ad lub Facebooka. To płatne rozwiązanie, które wymagają pewnej wiedzy. Dotyczy ona między innymi ogólnych zasad, jakimi należy się kierować przy tworzeniu reklam. Wspominane platformy mają pewne wymogi co do tego. Za przykład posłuży tutaj płatna reklama suplementu diety. Wprost – nie można tego zrobić. Drugi aspekt to wiedza na temat budowy kampanii i projektowaniem reklam. W tym wypadku wiele do powiedzenia będzie miał grafik komputerowy.

Ostatnim obszarem o którym chcieliśmy napisać są wspomina social media. Wśród najpopularniejszych znajdują się Facebook, Instagram, Twitter i TikTok. Każda z tych platform ma swoją specyfikę, jeśli chodzi o prowadzenie działań marketingowych.

Czy można marketing internetowy robić samemu?

Odpowiedź na to pytanie brzmi: tak, ale. Po pierwsze wymaga to sporej wiedzy. Ewentualnie możesz się zdecydować jedynie na niektóre obszary. Przykładowo prowadzenie profilu swojej firmy w social mediach nie będzie dużym problemem. Również tworzenie kampanii reklamowych na nich. Chociaż w tym ostatnim wypadku przyda się wspominana powyżej wiedza. Podobnie w przypadku przeprowadzenia audytu strony.

Natomiast dużo częściej taki marketing internetowy zleca się zewnętrznej firmie. Są też pojedyncze osoby zajmujące się takimi działania. Wiele przy wyborze konkretnej opcji zależy od stanu Twoich finansów, ale również celu jaki chcesz osiągnąć. Dłuższe kampanie marketingowe zwykle wymagają pracy wielu osób. W tym wypadku lepszym rozwiązaniem może się okazać firma zajmująca się takimi działaniami. Możesz być w tym wypadku bardziej pewna, że podołają postawionemu przed nimi zadaniu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here