Real-time marketing ma kluczowe znaczenie w procesie przygotowania strategii. Jednocześnie ważna jest zasada akcji i reakcji, co pozwoli na lepsze wdrożenie produktu, ale też komunikację brandu. Warto na ten temat dowiedzieć się więcej.
Spis Treści
Czym jest real-time marketing?
Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu, jednak na przestrzeni lat znacząco zmieniła się funkcja reklamy i sposób jej przygotowania czy wykorzystania. Trzeba wiedzieć, że poprzez real-time marketing należy rozumieć marketing czasu rzeczywistego, czyli są to określone działania marketingowe, które nawiązują do bieżących wydarzeń, przy czym takie wydarzenia mogą mieć charakter medialny, sportowy, a nawet polityczny. Gdy tworzy się materiały, które wpisuje się w kategorię real-time marketing niezbędna jest maksymalnie szybka reakcja na określone wydarzenie. Najlepiej, by zareagować maksymalnie na kilkanaście godzin od konkretnego wydarzenia. Można stwierdzić, że w tym przypadku zasada jest jedna, a mianowicie, im późniejsza reakcja, tym zdecydowanie większa szansa, że dany materiał nie wzbudzi już jakiegokolwiek zainteresowania. Takie narzędzie jest bardzo skuteczne i pozwala dotrzeć do dużego grona odbiorców, przy czym strategia musi być osadzona w kontekście wizerunku brandu. Właśnie komunikowanie brandu wraz z newsami, które są ekscytujące czy sensacyjne może zainteresować daną grupę docelową.
Budowanie real-time marketingu – jak zrobić to prawidłowo?
Wiele osób zastanawia się, czy stworzenie skutecznej strategii opartej na real-time marketingu jest trudne bądź czasochłonne. Otóż kluczem do sukcesu przygotowania strategii jest słynna zasada bycia o krok przed konkurencją. Zatem trzeba szukać sensacyjnych newsów, które można wykorzystać właśnie przy przygotowywaniu strategii. Możecie nawiązywać do wydarzeń politycznych czy kulturalnych, co oznacza, że konieczne jest śledzenie newsów branżowych, a nawet skandali dotyczących świata celebrytów. Czym szybsza reakcja, tym co do zasady lepszy efekt. Ukazując potencjalnym odbiorcom, że brand jest częścią społeczności możecie budować zasięgi, ale i rozpoznawalność czy nawet kreować wizerunek w sposób maksymalnie kreatywny, dobrany pod użytkowników. Real-time marketing musi być jednak odpowiedzią na potrzeby klientów. Warto zauważyć, że reali-time marketing może odwoływać się nawet do aspiracji potencjalnej grupy docelowej, przy czym wymaga poszukiwania insightów.
Budowanie zaufania klientów i przygotowywanie contentu przyciągającego uwagę
Real-time marketing pozwala pokazać daną firmę czy sklep od innej strony. Ukazując reakcję na dane wydarzenie, pokazujecie odbiorcom, że interesujecie się tym, co dzieje się w skali mikro czy makro, a także mezo społecznej. Sam content musi przyciągać uwagę i rzeczywiście budzić emocje bądź je budować. Ale aby kampania była maksymalnie efektywna, konieczne jest publikowanie reakcji niemal natychmiast, co oczywiście wymaga zdolności kreatywnych i wykorzystania procesu wykonawczego. Nie ma czasu na długą analizę czy zastanawianie się, jak wykorzystać dane wydarzenie. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat budowania skutecznej strategii RTM, to koniecznie wejdźcie na stronę: https://pragmago.tech/pl/porada/real-time-marketing-przyklady-i-definicja-rtm/.