Są to jednocześnie cechy bardzo pożądane na rynku pracy. Jeśli chcecie zostać marketingowcem, to można powiedzieć, że te umiejętności, ułatwią Wam zdobycie pracy. Dobrą informacją jest to, że wszystkiego można się nauczyć. Podnieść swoją wartość na rynku pracy.
Spis Treści
Czy kierunkowe studia są ważne dla marketingowca?
I tak i nie. Z jednej strony firmy lubią zatrudniać osoby zaraz po studiach związanych z marketingiem. Ale na rynku pracy liczy się przede wszystkim doświadczenie. Niekoniecznie związane bezpośrednio z pracą w marketingu. Mogą to być kwestie wynikające na przykład z pracy w mediach. Natomiast istotne jest, by były to umiejętności ważne dla marketingowca.
1. Analiza danych
To jedna z najważniejszych umiejętności dla marketingowca. Analiza danych dotyka wielu problemów przede którymi stoi taka osoba. Dane to w tym momencie największy skarb dla wielu firm. Pozwalają nie tylko usprawnić proces sprzedaży, zdobyć nowych klientów, jak również poznać tych ostatnich. Odpowiednia analiza pozwoli również poprawić jakość usługi i produktu. Wyciąganie wniosków, tworzenie wizualizacji, prognozowania na podstawie danych cechuje najlepszych marketingowców.
2. Rozumienie procesów biznesowych
I to zarówno tych związanych ze sprzedażą bezpośrednią (czyli starszą formą nabywania produktów, ale wciąż oczywiście funkcjonującą), jak i działaniem w internecie. Znajomość procesów biznesowych oznacza również doskonałe poruszanie się w firmie. Wiedza na temat zależności jakie w niej panują, umiejętność segregacji informacji, jak i nadawania im odpowiedniego statutu (istotne, mniej ważne itd.). Ma to również przełożenie na tworzenie kampanii marketingowej, która trafi w gust Waszej firmy. A jednocześnie będzie spełniała swoje główne zadanie.
3. Doskonała organizacja pracy
Przydatne w każdym zawodzie. To niezwykle ważna umiejętność dla marketingowca. Dobra organizacja pracy ma przede wszystkim ogromny wpływ na jej efektywność. A to akurat jest jedna z najbardziej wymaganych rzeczy w tym zawodzie. Doskonała organizacja pracy wynika przede wszystkim z mnogości zadań, jakie zwykle stoją przed marketingowcem. To Wy musicie ustalić priorytety. A także stworzyć pewien zarys i plan działań jakie przyjdzie wykonać.
Pomocne w organizacji pracy są różnego rodzaju aplikacje. Takie wirtualne organizery świetnie sprawdzają się nie tylko w marketingu. Do najpopularniejszych aplikacji zalicza się Slack, Ansu i Trello.
4. Znajomość trendów
To bez wątpienia jedna z najważniejszych umiejętności dla marketingowca. Trzymanie ręki na pulsie zmian w tej branży, które zachodzą właściwie z dnia na dzień, to obowiązek. Ale znajomość trendów to jedno. Konieczna jest również umiejętność ich wykorzystania. Tutaj za przykład posłuży marketing internetowy. O nim samym można mówić jako o – stosunkowo – nowym trendzie. Natomiast co chwilę pojawią się nowe koncepcje, pomysły i aplikacje, które można wykorzystać w procesie reklamy usługi, produktu i ich sprzedaży. Znajomość i dobre poruszanie się w social mediach, to niezbędna umiejętność dla marketingowca. I nie chodzi jedynie o Facebooka i Instagrama. Zresztą proces tworzenie kampanii reklamowych w obu przypadkach jest bardzo ułatwiony. To również Twitter i Tik Tok. Warto również śledzić trendy związane ze wspominaną wyżej analizą danych. W tym momencie to nie tylko sprawne posługiwanie się Google Analitics.
5. Odporność na stres
W dzisiejszym świecie to umiejętność wymagana w zasadzie w każdym zawodzie. Ogrom zadań jaki jest przed nami stawiany wręcz wymuszą wysoką odporność na stres. W przypadku pracy marketingowca nie jest inaczej. Bardzo często pracuje się pod presją czasu jak i oczekiwanych rezultatów. Czy odporności na stres można się nauczyć? Na pewno można zrobić kilka rzeczy, która ją podniosą.
Odrębną kwestią jest wypalanie zawodowe. Wynika ono z wielu czynników. Jednym z nich jest niska odporność na stres lub nadmiar tego ostatniego. Również marketingowcy narażeni są na wypalenie zawodowe. Dotyka ono nie tylko osoby pracujące w dużych firmach, gdzie wymagania są bardzo wysokie.