Niezależnie od tego czy prowadzicie sklep internetowy, czy jesteście jednym z wykonawców tzw. marketingu afiliacyjnego mogą być one przydatne i skuteczne. Sposobów na zwiększenie przychodów ze strony internetowej jest wiele. Na które z nich najlepiej się zdecydować?

Zwiększenie przychodów ze strony – testowanie

To pierwsza i najważniejsza wskazówka. To właśnie w taki sposób będziecie mogli sprawdzić, które z rozwiązań najlepiej sprawdzają się w przypadku Waszych odbiorców i potencjalnych klientów. To tak zwane testy A/B. To metoda polegająca na porównaniu dwóch wersji strony internetowej (ale także na przykład reklamy, pop-upu itd.) Celem jest oczywiście wybranie rozwiązania, które będzie dawało lepsze wyniki. I takie testowanie warto robić bardzo często. Nawet, jeśli osiągane efekty są zadowalające. Pewne zmiany zawsze mogą je podwyższyć.

Optymalizacja strony internetowej pod SEO

To kolejny wymagany krok, jeśli chcecie zwiększyć przychody ze swojej strony. Można taką optymalizację przeprowadzić samemu lub zlecić firmie, albo freelancerowi. Na czym polega ten proces? Jednym z pierwszych i najbardziej istotnych kroków jest sprawdzenie treści pod kątem jakości. To kluczowy elementem wiarygodności strony, a co za tym idzie i firmy, sklepu internetowego itd.

W tym wypadku należy sprawdzić między innymi czy treści się nie dublują. Może się też okazać, że są zbyt krótkie i warto je połączyć. Takie zadanie można zlecić osobie zajmującej się content marketingiem.

Optymalizacja strony to również pewne działania „techniczne”. Mamy tutaj na myśli między innymi dostosowanie wyglądu (theme, szablon) do ogólnych wytycznych prezentowanych przez Google. Ograniczenie kodu, zmniejszenie „wagi” grafik, responsywność strony itd. Bardzo istotnym elementem jest również odpowiednio przygotowane linkowanie wewnętrzne.

Dodatkowa korzyść dla klienta

To rozwiązanie na zwiększenie przychodów ze strony internetowe ma stosunkowo „młody wiek”. Dopiero w ostatnim czasie zaczęto je wykorzystywać na większą skalę. Taką dodatkową korzyścią (wartością) dla klienta może być prezent dodany do wykonanego zakupu. Często stosuje się również rozwiązanie polegające na zwiększeniu asortymentu firmy. Za przykład posłuży sklep sprzedający części rowerowe. Dodatkową korzyścią z punktu widzenia klienta będzie pomoc przy wyborze konkretnego modelu roweru. Z czasem taki sklep może rozszerzyć swoją działalność i otworzyć punkt wymiany i naprawy. Co też będzie dodatkową korzyścią z punktu widzenia klienta. Z dużym prawdopodobieństwem wróci on na stronę.

Prezentowanie reklam w sklepie internetowym

Dotyczy to również innych stron. Na przykład blogów współpracujących przy marketingu afiliacyjnym. W obu przypadkach istnieją pewne rozwiązania, które pozwolą na zwiększenie przychodów ze strony internetowej.

Po pierwsze reklama nad „zgięciem”. To sposób, który stosowany jest już od kilku lat. Reklama powinna być widoczna na stronie zaraz po wejściu bez potrzeby przewijania tej ostatniej. To mniej 600px licząc od góry przeglądarki. Wspomniane zgięcie po angielsku określa się jako „above the fold”.

Kolejną kwestią jest wielkość samej reklamy. I w tym wypadku wskazania są dość jasne. Im większa jednostka reklamowa, tym lepsza jej skuteczność. Chociaż warto zaznaczyć, że całostronicowe banery mogą wywołać efekt odwrotny od założonego.

Kolejnym rozwiązaniem jest zwiększenie liczby jednostek reklamowych znajdujących się na stronie. Podobnie jak z wielkością nie należy jednak przesadzać. Doskonale znane są przypadki portali, gdzie przebicie się przez reklamy stanowi duże wyzwanie. I bardzo często rezygnujemy z tego. Współczynnik odrzuceń takiej strony jest niezwykle wysoki. A to z kolei może mieć przełożenie na niskie przychody. Ilość reklam i zachowanie odbiorców należy cały czas testować. W ten sposób będzie można ustalić, jakie rozwiązania są najbardziej optymalne.

Wszystkie opisane wyżej działania wiąże wspólne określenie marketing internetowy. Branża, które w ostatnich latach zyskuje ogromną popularność.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here